GEMS (Simultaneous Multimedia Broadcast Manager) is a digital signage system that allows multimedia content to be relayed to multiple display devices with their corresponding separate scheduling. This makes it possible to broadcast previously validated content, as well as the automatic switching on and off of devices with autonomous offline operation. It allows multiple validated users with to be registered with different roles. It is available for both stand-alone monitors and video wall monitors.
The main objective of GEMS is to offer the option of controlling the reproduction of multimedia content in large spaces with multiple monitors using several devices.
Using a combination of hardware and software, the manager is able to relay and receive data to and from devices connected to the local network, which can be quickly identified, as well as creating and modifying groups of devices.
Using intuitive browsing and a simple and friendly reproduction manager, users can quickly set up the devices, requiring minimal physical maintenance and receiving their status from a single centralised server. The main use reflected in this document is desktop type.
Content can be planned hours or days in advance using a calendar. This content can be previewed using the application before being released to the different displays. This content must have previously been uploaded to the Content Manager (CMS).
The first time the application is used, it will give the user the option to complete a quick guide that, in five steps, will help understand the most important sections and quickly set up the first startup of devices and the application itself.
From the users’ PCs, a variety of multimedia content will be sent to a group consisting of several monitors distributed along the visitors’ route via a CMS.
Users can use content manager type software, facilitating the real-time relaying of data to these displays either individually or in groups, as well as the option of scheduling the transmission of content using a time scale system
- Smart Signage/Totems/Tourism Signage
- Technology
Instalado en el Patrimonio Nacional – Palacio Real de Madrid por parte de Amazing Up.
27 de November de 2023
9 de April de 2024
AMAZING UP
Empresa con amplia experiencia en el desarrollo de tecnologías de vanguardia para la creación de nuevas oportunidades de negocio en el mercado turístico y en el comercio. Desarrolla soluciones tecnológicas interactivas para la dinamización del turismo y del comercio aportando un valor añadido a sus clientes.
Para ello, se apoyan en técnicas de gamificación y en aplicaciones y desarrollos para smartphones y tabletas utilizando tecnologías innovadoras como son la realidad aumentada, realidad virtual, técnicas inmersivas 360º, geoposicionamiento indoor y outdoor, etc. Igualmente, integraciones físicas en entornos para aportar elementos diferenciales y de base tecnológica. Entre los que se cuenta con diversos proyectos de museística.
Esta experiencia ha permitido también experimentar en el uso de tecnologías audiovisuales y, de manera especial, en el uso de técnicas o en formatos inmersivos de Realidad Virtual en 360º y en 3D.
Entre sus líneas de negocio, siempre aportando producto personalizado, proporcionan:
- Guías Interactivas con realidad aumentada
- Experiencias inmersivas de 360º-VR
- Suelos interactivos
- Producción audiovisual
- Mapping 3D
- Holografías
- Proyectos integrales de museística
- Video juegos orientados a la promoción de patrimonio y cultura
- Unidades didácticas de difusión del turismo
- Acciones con/sin App de gamificación turística
Empresa Certificada como empresa digital innovadora por APTE (Asociación de Parques Tecnológicos de España).
Empresa seleccionada por el Ministerio de Educación, Cultura y Deportes como modelo tecnológico de modernización de las industrias culturales.
Empresa adherida al Código Ético de Turismo Valenciano.