This TRAVELSAT tourist intelligence solution uses Big Data to collect and analyse thousands of real opinions on the destination left by tourists on the main digital online commentary platforms globally.
This solution has been implemented by TCI Research, a strategic ally of Soul Data in Spain, in more than 100 destinations around the world. It has won the Innovation Award from the UN World Tourism Organisation. It is the most advanced platform for online reputation analytics to measure tourist satisfaction at the destination. It includes:
- General assessment of the destination and by geographical areas: municipality, province, autonomous region, or even within the destination.
- Analysis of the online reputation of the tourist experience in the destination:
‒ Tourist attractions, places of interest and experiences.
‒ Hotel and gastronomic offerings.
‒ Infrastructure and transport at the destination.
‒ Shopping and shopping venues.
‒ MICE and tourist information centres.
- Ranking of most and least valued and commented places and establishments.
- Profiles by markets (national and international) and by travel groups (family, friends, couples, among others).
- Sentiment Analysis and natural language processing based on the most advanced vocabulary of keywords in 15 languages.
- Positive and negative comments about the destination and its tourism products, distributed by platform and by language.
- Real-time data with daily or weekly update depending on the source of information.
- Historical data from previous years to analyse trends and changes.
- Comparison (benchmark) with other destinations in Spain and Europe, at a general level and for various aspects of the tourist experience.
- Integration with destination visualisation tools.
- Consolidated data on reviews and ratings, applying a proven methodology with over 10 years of experience.
- Data analytics systems (Big data/BI, etc.)
- Technology
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TRAVELSAT es una solución digital utilizada por más de 100 destinos en el mundo y desarrollada por TCI Research, una compañía premiada por la OMT y aliada de Soul Data en España, y de referencia para entidades internacionales como la Comisión Europea de Turismo, European Cities Marketing y PATA.
Algunos destinos que utilizan esta solución: Cataluña, Dubai, Atenas, Ámsterdam, Bruselas, Luxemburgo, Oslo, Viena, República Checa, Norte y Sur de Francia, Australia, Aruba, Disneyland Paris, entre otros.
22 de September de 2022
11 de April de 2024
SOUL DATA
Desarrollan proyectos innovadores de inteligencia de mercado, Big Data y transformación digital para la gestión de datos orientados a la toma de decisiones, potenciando la sostenibilidad y competitividad de los destinos turísticos inteligentes.
Asesoran en todo el proceso de inteligencia de datos, desde mejorar la recolección, análisis y visualización de datos de la propia organización (estadísticas de fuentes tradicionales, encuestas o Big Data), hasta el desarrollo de soluciones integrales como Sistemas de Inteligencia Turística, Observatorios de Turismo Sostenible y áreas de inteligencia turística con enfoque data-driven.
Ofrecen Big Data sobre todas las etapas del viaje y de la experiencia del turista en el destino: antes, durante y después, lo que aporta nueva información para obtener una visión completa del turismo.
Enfocan su trabajo en recomendar acciones concretas para que el destino pueda tomar las mejores decisiones a partir de todos sus datos disponibles.