Connected tourists are at the heart of any action, and act like a node in an open system, receiving information about the destination and generating data for the destination, which then becomes more intelligent. The integrated tourism experience, in this multi-channel manner, is generated through four stages:
- Information: the main tourism resources to be shared are identified, key information is created about them in a range of formats (text, photos, videos, audio and 3D) and a narrative (storytelling) is developed linking them together.
- Geolocation: these resources are identified in the destination through online maps, organised in layers of themed information.
- Integration: information is developed and integrated in its different formats – text (explanatory texts about the resources and the general narrative), photos (recent and old), illustrations and video images (promotional videos), audio guides (narrations of the texts), 3D models (digital recreations), virtual reality (360º photos), augmented reality, educational guides, mobile apps, websites, digital games, leaflets, signs, informative panels and QR codes.
- Datification: the tools needed to measure the consumption of information in different formats are created.
These actions are always performed with sustainability in mind: all designs are created taking the economic development of local businesses into account in an environmentally friendly and socially equitable manner.
This integrated tourist experience proposal offers global (the entire destination) or partial (tourist routes and/or resources) tourism development, with the aim of attracting visitors and tourists to learn more and plan their visit in their own way. The business concept is based on a work and service model.
- Visual/virtual environments: videomapping/virtual reality/augmented reality
- Marketing/Advertising/Promotion/Graphic design
- Governance
- Technology
Esta propuesta de experiencia turística integrada ofrece un desarrollo turístico global (todo el destino) o parcialmente (rutas turísticas y/o recursos) con el objetivo de atraer visitantes y turistas que lo conozcan y lo recorran de la forma que deseen.
El modelo se comercialización es a través de un trabajo por obra y servicio,.El coste se basa en la cantidad de Puntos de Interés a integrar y de formatos o medios en que se va a ofrecer la información y, a partir de ahí, se genera un presupuesto personalizado y ajustado a las necesidades de cada destino u organización.
Esta propuesta se ha desarrollado en el Passeig de la Boca de la Mina de municipio de Reus
Página web que integra parte del proyecto: https://bocadelamina.reus.cat/
Artículo descriptivo de la solución: https://playgoxp.com/turismo/experiencias-turisticas-integradas-rutes-reus/
27 de April de 2022
4 de April de 2024
PLAY&GO
- Gamificación: utiliza el juego para mejorar la experiencia del viajero, motivándolo a que esté más tiempo y gaste más dinero en el destino.
- Geolocalización: fomenta desplazamientos a puntos de interés. Promociona sus recursos y servicios con información multimedia.
- Realidad aumentada y virtual: conecta el mundo físico y digital para dar más información al usuario y atraerle con recreaciones en 3D de tus recursos.
- Inteligencia artificial y de datos: convierte los datos en conocimientos para tomar mejores decisiones en tu negocio. Consigue leads cualificados y segmentados para vender más. Dispone de 4 productos dirigidos a Destinos Turísticos Inteligentes: Experiencias turísticas integradas, Guías móviles gamificadas, Gymkanas turísticas digitales y Plataformas de datos inteligentes.