It captures, filters, analyses and presents all the information released on social media (Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube and TikTok), means of analysis (Google Analytics) and online tourist portals (Big Data) about a specific tourist destination.
Functionalities:
- Volume of tourism mentions in networks broken down by origins and tourism products.
- Progress over time of the volume of mentions.
- Indices of satisfaction and perception of the destination calculated based on the semantic analysis of mentions on social media (NLP technology). Broken by origins.
- Global Destination Satisfaction Index (GTPI).
- Tourism Product Satisfaction Index (TPI).
- Security Perception Index (PSI).
- Climate Perception Index (PCI).
- Analysis of mentions by country of origin. Broken down by regions within each country. It includes:
- GTPI, TPI, PSI and PCI indices.
- Progress over time of mentions.
- Volume of mentions (main products and tourist attractions).
- Gender and estimated age.
- Language and social network used.
- Analysis of mentions by tourist products. Broken down by subproducts and attractions in each family. It includes:
- Satisfaction rate with each product and its progress over time.
- Sentiment index (positive, negative or neutral).
- Distribution of mentions by nationalities and tourist products.
- Breakdown of specific keywords and tourist attractions related to each of the tourism products.
- Gender and estimated age.
- Platform used.
- Semantic Analysis/Active Listening/Online Reputation
- Data providers
- Data analytics systems (Big data/BI, etc.)
- Governance
- Technology
Cualquier destino, empresa, freelance o persona que quiera promocionar su marca personal, puede beneficiarse de los servicios de marketing que ofrece AcciónMK, a través de las diversas subvenciones de marketing que tramitan a éxito para todos sus clientes y potenciales clientes o bien solicitando una propuesta, que trabajarán de forma personalizada y enfocada a los objetivos que se pretenden conseguir con el plan de acción.
Ayuntamiento Rincón de la Victoria.
27 de April de 2022
9 de April de 2024
ACCIÓNMK
ACCIÓNMK es la empresa matriz de un GRUPO DE CINCO EMPRESAS. ESPECIALIZADA EN INVESTIGACIÓN DE MERCADOS, INTELIGENCIA DE NEGOCIO, CONSULTORÍA DE MARKETING ESTRATÉGICO Y MARKETING DIGITAL. Es 100% española, con 18 años de experiencia en mercados nacionales e internacionales de los cuatro principales continentes.
El equipo de AcciónMK es un EQUIPO MULTIDISCIPLINAR contando con especialistas en diseño y creación de marca, desarrollo web y SEO, SEM y Social Ads, Social Media y audiovisual en el área de Marketing Operativo. En el área de INVESTIGACIÓN DE MERCADOS E INTELIGENCIA DE NEGOCIO contamos con un equipo especializado en encuestación y análisis de datos.
Entre los CLIENTES CON LOS QUE HEMOS TRABAJADO se encuentran Turismo de Mijas, Ayuntamiento de Rincón de la Victoria, Ayuntamiento de Vélez-Málaga, Mancomunidad de la Axarquía, Planificación y Turismo Costa del Sol, Turismo Cabra, Ayuntamiento de Coín, Empresa Pública para la Gestión del Turismo y del Deporte de Andalucía SA, Área de Turismo del Excmo. Ayuntamiento de la ciudad de Málaga, Consejería de Turismo y Deporte de Andalucía, Observatorio Turístico Ciudad de Málaga, Ayuntamiento de San Pedro Alcántara, entre otros.
Un valor diferencial frente al resto de empresas, que acredita nuestra experiencia y calidad de nuestros servicios, son la certificación ISO 9001, 14001 y 20252 EN CONSULTORÍA DE MARKETING. Estas certificaciones están designadas por el gobierno español de forma oficial a través de la ENTIDAD NACIONAL DE ACREDITACIÓN (ENAC).